Ben Bu Oyunu Bozarım / Sessiz Sakin'in Gürültülü Maceraları 9
Melih TUĞTAĞ'ın yazdığı, Çağrı CEBECİ'nin resimlediği Sessiz Sakin'in Gürültülü Maceraları serisinin dokuzuncu kitabı olan "Ben Bu Oyunu Bozarım" sekiz bölümden oluşuyor. Toplam 179 sayfa olan Sessiz Sakin 9 kitabında resimler neredeyse metinler kadar yoğun olduğu için kitap hızlıca bitiyor. Tabii bunda kitabın akıcılığının da büyük rolü oluyor. Yazar, Sessiz SAKİN ve çevresindekilerin yaşadıklarıyla, genel olarak tabletlerle oynanan dijital oyunların topluma verdiği zararları gözler önüne seriyor. Hem çocukların hem de büyüklerin kendilerini bu konuda sorgulamasını sağlıyor. Ayrıca yazar çocukları kitabın son bölümünde yer verdiği gerçek oyunlarla tanıştırıyor. Onları unutulmaya yüz tutmuş gerçek oyunları oynamaya teşvik ediyor.
BÖLÜM 1: EN GÜZEL TABLET, HEDİYE GELEN TABLETTİR!
Bu bölümde kahramanımız Sessiz, bilgisayar ve tablet sevgisinden bahsediyor. Arkadaşlarıyla tablet sahibi olmak için yaşadıkları olayı anlatıyor. Olumsuz sonuçlanan bu girişimden sonra çocukların hiç beklemediği bir şey oluyor. Siyah takım elbiseli bir adam bütün mahalleliye ve tabii ki Sessiz ile arkadaşlarına da tablet dağıtıyor.
BÖLÜM 2: OYUN OYUN OYUN, SADECE OYUN, HEP OYUN
Çocukların hem şaşırmalarına hem de çok sevinmelerine sebep olan bu durumla mahalleleri kısa sürede dijitalleşiyor. Herkes her şeyi internetle yapar hale geliyor.
BÖLÜM 3: SENİ SEÇTİM POHOMON!
Sessiz ve arkadaşları da diğer herkes gibi kendilerini tabletlere kaptırıyorlar. Sürekli oyun oynuyorlar. Hatta yeni çıkan bir oyun yüzünden Sessiz, hastanelik oluyor. Bir daha bu oyunu oynamamaya karar veriyor. Bu sırada yeni bir oyun daha ortaya çıkıyor: Köy Savaşları. Genç-yaşlı herkes bu oyunu oynuyor. Tabii Sessiz de... Yenilgilerle hırslanan Sessiz, oyundaki başarısını arttırmak için daha az uyumaya başlıyor. Sonunda vücudu iflas ediyor ve hayal ile gerçeği ayırt edemez hale geliyor. Sessiz bu sırada tablette aksakallı bir adam görüyor. Adam, ona tabletlerdeki virüsten ve bu virüsten etkilenen herkesi uyandırmaları gerektiğinden bahsediyor. Sessiz, Aksakallı Devre sayesinde arkadaşları Cafer ve Taşkın'ı uyandırmayı başarıyor. Ama kısa süre sonra Aksakallı Devre kayboluyor ve Virübik ortaya çıkıyor. Ve çocukların kendisini yok etmelerini engellemek için üçünü de tabletin içine çekiyor.
BÖLÜM 4: DİJİTAL DÜNYAM BAŞIMA YIKILDI
Böylece çocuklar dijital dünyaya giriyorlar. Kısa süre sonra karınları acıktığı için dolaşmaya başlıyorlar. Ve Virübik'in tuzağına düşüyorlar. Virübik, önce çocukların bir çukurun içine düşmelerini sağlıyor sonra da üstlerine renkli küpler atıyor. Çocuklar önce şaşırıyorlar, küplerden yiyerek karınlarını doyuruyorlar. Fakat sonra bunlardan kurtulmaları gerektiğini fark ediyorlar. Eskiden oynadıkları bir oyun akıllarına geliyor. Bu oyunda yaptıkları gibi küpleri patlatıyorlar. Bir süre sonra Cafer ve Taşkın teker teker yok oluyor. Sonunda Sessiz de yok oluyor ve kendilerini bir yeraltı tünelinde buluyorlar. Biraz sonra, bu tüneli Aksakallı Devre'nin onları kurtarmak için kazdığını ve dijital dünyadan kurtulmak için oyunları kazanıp Kurtuluş Kapısı'ndan geçmeleri gerektiğini öğreniyorlar.
BÖLÜM 5: KOL BOZUK
Çocuklar Aksakallı Devre'yle birlikte oyun aramak için dolaşıyorlar. Az sonra bir araba yarışı oyununa giriyorlar. Taşkın yarışı kazanma hırsıyla arkadaşlarının ve Aksakallı Devre'nin kalbini kırıyor. Bu yüzden yarışı kazanmasına rağmen oyunu kaybediyorlar.
BÖLÜM 6: KIZGIN KUŞLARDAN, SERİN SULARA
Bu bölümde Aksakallı Devre ve çocuklar Kızgın Kuşlar oyununa geliyorlar. Burada da başlarına türlü olaylar geliyor. Sonunda bulundukları duruma bir çare bulabilmek için Kuş Kral'ın yanına gidiyorlar. Bu arada Aksakallı Devre'nin anlattığı hikaye sayesinde kuşların neden kızgın olduklarını da öğreniyorlar. Kuş Kral'la konuşuyorlar ve zor da olsa Kuş Kral'ı artık kızgınlıklarının son bulması için ikna ediyorlar. Daha sonra Kuş Kral, Kurtuluş Kapısı'nı getiriyor. Aksakallı Devre anahtarı Sessiz'e veriyor. Sessiz, Kurtuluş Kapısı'nı açacakken Virübik anahtarı alıp kaçıyor.
BÖLÜM 7: KURTULUŞ ANAHTARLIĞI
Daha sonra bir anti-virüs programı olan İyibik geliyor. Virübik'ten anahtarı alıyor. Böylece çocuklar gerçek dünyaya dönebiliyorlar.
BÖLÜM 8: GERÇEK OYUNLAR
Son bölümde yazar, çocuklara istop, saklambaç, isim-şehir gibi gerçek oyunları yine Sessiz'in ağzından anlatıyor.
Kitapta daha neler neler, macerayı ve gülmeyi sevenleri bekliyor!